انستیتوی علم و فناوری پاریس

اگر قصد دارید پاریس را برای تحصیل در رشته‌های مهندسی انتخاب کنید، از انیستیوی علم و فناوری پاریس غافل نشوید.  انیستیوی علم و فناوری پاریس یا پاریستک از بهترین دانشگاه‌های مهندسی در فرانسه است و هر سال، دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان پذیرش می‌کند. اما تحصیل در انستیتوی علم و فناوری پاریس چه مزایایی دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انستیتوی علم و فناوری پاریس بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تاریخچه انستیتوی علم و فناوری پاریس

در سال 1747، انستیتوی علم و فناوری پاریس با نام École Royale des Ponts et Chaussées تأسیس شد. در آن زمان، این موسسه آموزش عالی مهندسان بسیاری را تربیت کرد. پنج دانشکده پاریستک در قرن هجدهم تأسیس شد و بقیه آن‌ها در قرن‌های نوزدهم و بیستم تأسیس شدند. در دهۀ 1990، همه این نهادها با یکدیگر ادغام شدند و در نهایت، پاریستک یا  انستیتوی علم و فناوری پاریس شکل گرفت.

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

معرفی انستیتوی علم و فناوری پاریس

انیستیوی علم و فناوری پاریس (ParisTech Grandes Écoles) یا پاریستک (ParisTech) از کُنْسُرْسیوم‌های پژوهشی و آموزش عالی فرانسه است که از 12 گراند اکول تشکیل شده است. این دانشگاه متشکل از سه پردیس است که در پاریس، شرف پاریس و جنوب غربی پاریس واقع شده‌اند. در حال حاضر، انیستیوی علم و فناوری پاریس  از نهادهای پیشرو در حوزه پژوهش و آموزش عالی است. 

رشته‌های تحصیلی

انستیتوی علم و فناوری پاریس برنامه‌های آموزشی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته‌های مقابل برگزار می‌کند: مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، علوم مواد، مهندسی هسته‌ای، ریاضیات، تکنولوژی اطلاعات، علوم محیطی، برنامه‌ریزی شهری، اقتصاد، جامعه شناسی و مهندسی حمل و نقل.

انستیتو علم و فناوری پاریس - نمای داخلی

پژوهش در انستیتوی علم و فناوری پاریس

در انستیتوی علم و فناوری پاریس، دوازده لابراتوار پژوهشی بسیار باکیفیت دارد که امکان پژوهش را برای کاربران فراهم می‌کند. در این دانشگاه، پژوهش‌های پیشرفته‌ای در حیطه‌های مختلف، به خصوص انرژی، علوم مواد و پایداری زیست محیطی، در این دانشگاه، پژوهش‌های بینارشته‌ای نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

معیارهای پذیرش دانشجو

انیستیوی علم و فناوری پاریس  یک سری معیارهای مشخصی برای پذیرش دانشجو دارد. در ادامه، از این معیارها برای‌تان خواهیم گفت.

  • سطح بالای علمی
  • انگیزه بالا
  • انسجام میان برنامه مطالعاتی و برنامه شغلی

روند ارائه درخواست پذیرش از انیستیوی علم و فناوری پاریس به زبان انگلیسی است، اما مصاحبه انگیزشی به زبان فرانسوی نیز انجام می‌شود. اما در هر صورت، سطح زبان انگلیسی‌تان نیز سنجیده خواهد شد. بنابراین برای تحصیل در انیستیوی علم و فناوری پاریس، باید به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید. برای ورود به این دانشگاه، باید به سطح B1 زبان فرانسه رسیده باشید.

کارشناسی ارشد در انیستیوی علم و فناوری پاریس 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید مقطع کارشناسی را در رشته مرتبط گذرانده باشید، مسلط به زبان فرانسوی باشید و کارهای پژوهشی خوبی نیز در حوزه تخصصی‌تان انجام داده باشید. همچنین، بسته به رشته مورد نظرتان، ممکن است لازم باشد در آزمون‌های  GRE یا GMAT نیز شرکت کنید. همچنین باید در آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی، مانند تاقل، آیلتس یا PTE، نیز شرکت کنید.

 وقتی تصمیم می‌گیرید برای پذیرش اقدام کنید، بهتر است ابتدا به وبسایت این دانشگاه مراجعه کنید و از شرایط و مدارک مورد نیاز مطمئن شوید. 

انستیتو علم و فناوری پاریس - فضای دانشگاه

رتبه انستیتوی علم و فناوری پاریس

سیستم‌های رتبه‌بندی بسیاری برای دانشگاه‎‌ها و موسسه‌های فنی در پاریس وجود دارد.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در انیستیوی علم و فناوری پاریس برای دوره‌های مختلف فرق می‌کند. اما به طور کلی، هزینه تحصیل در این دانشگاه چندان زیاد نیست. به جدول زیر توجه کنید:

رشته و مقطعهزینه ثبت نامشهریه سالیانه
علوم مواد و ساخت پیشرفته80 یورو7000 یورو
مهدنسی پزشکی80 یورو8900 یورو
کارشناسی ارشد علوم در رشته‌ی علوم داده در اکول پلی تکنیک100 یورو7080 یورو
کارشناسی ارشد در رشته علوم مواد و مهندسی در MINES ParisTech120 یورو9778 یورو
کارشناسی ارشد در رشته سیستم‌های ارتباطی در Télécom Paris90 یورو7978 یورو
کارشناسی ارشد در رشته انرژی100 یورو8000 یورو

 مزایای تحصیل  

  • برخورداری از بهترین برنامه‌های آموزشی
  • دسترسی به بهترین برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف
  • علوم و مهندسی
  • برنامه‌هایی برای شناخت بهتر بازار کار و درک جهان (برای مثال، مدیریت پروژه، مدیریت، اقتصاد، ارتباطات و زبان‌های خارجی)
  • پرورش مهارت‌های رفتاری در دانشجویان (مهارت‌های نرم)
  • امکان برقراری ارتباط با دنیای کسب و کار
  • معرفی شدن به تیم‌ها و موسسه‌های پژوهشی
  • مطالعه در محیطی چند فرهنگی
  • امکان برقراری ارتباط با فارغ‌التحصیلان
  • امکان کارآموزی در صنایع مهم

سخن آخر

تا به اینجا، با انستیتوی علم و فناری پاریس آشنا شدید و شرایط پذیرش در این دانشگاه را شناختید. در این دانشگاه، می‌توانید در رشته‌های مختلف، از جمله مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک، شیمی، بیولوژی، اقتصاد و مدیریت، تحصیل کنید. همچنین برنامه‌های پژوهشی متنوعی در این دانشگاه اجرا می‌شود که می‌تواند در مسیر پژوهش کمک‌تان کند.

منابع

ParisTech International Admission Program – Call for applications open until September 21st 2023

https://www.gofrance.com/paris-tech

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا