دانشگاه اکول پلی تکنیک فرانسه (École Polytechnique)

این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های پژوهشی دولتی در کشور فرانسه است و تخصص آن علم و مهندسی است. دانشگاه اکول پلی تکنیک را با برنامه‌های جمع و کاملش در حوزه‌های علوم و مهندسی می‌شناسند. از این دانشگاه فرانسوی مشاهیر بسیاری فارغ‌التحصیل شده‌اند.اما چه رشته‌هایی در دانشگاه اکول پلی تکنیک فرانسه وجود دارد؟ کدام مقاطع تحصیلی؟ شرایط پذیرش در این دانشگاه چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه اکول پلی تکنیک بدانید برای‎‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه

این اکول  یا به اختصار l’X از بهترین دانشگاه‌های فرانسه است.  این دانشگاه در سال 1794، همزمان با انقلاب صنعتی فرانسه، تأسیس شد. از آن زمان تا به امروز، این دانشگاه همواره به فعالیت خود ادامه داده است.

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

رتبه دانشگاه

براساس رتبه بندی  QS، این موسسه رتبه 38 را به خود اختصاص داده است. همچنین، براساس ریویوهای Studyportals، این دانشگاه 4.1 ستاره دارد. بنابراین این دانشگاه در میان دانشجویان نیز بسیار محبوب است.

تصویر دانشجویان در اکول پلی تکنیک فرانسه

مزایای تحصیل در دانشگاه اکول پلی تکنیک در فرانسه

تحصیل در این دانشگاه مزایایی برای دانشجویان دارد:

  • نام این دانشگاه سال‌هاست که در میان بهترین دانشگاه‌های جهان وجود دارد.
  • فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.
  • این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین‌المللی است. تقریباً 40% از دانشجویان این دانشگاه فرانسوی نیستند و از دیگر کشورها می‌آیند.
  • نوآوری و کارآفرینی اهمیت بسیار زیادی در این دانشگاه دارد.
  • در این دانشگاه، برنامه‌ها و منابعی وجود دارد که به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های‌شان را در مورد کسب و کار پرورش دهند.
  • این دانشگاه همکاری نزدیکی با بسیاری از کمپانی‌های پیشرو در سراسر جهان دارد. این همکاری فرصت انجام پروژه‌های پژوهشی و یافتن شغل مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

چرا دریافت پذیرش از دانشگاه اکول پلی تکنیک در فرانسه دشوار است؟

 اخذ پذیرش از از این دانشگاه دشوار است، چرا که یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است و کیفیت پژوهش و تدریس در این دانشگاه بسیار بالا است.

برنامه‌های درسی در این مجموعه بسیار جامع و کامل است و انتظار می‌رود دانشجویان بتوانند از پس انجام فعالیت‌های سنگین بر بیایند و زمان و انرژی لازم را صرف انجام آن‌ها کنند.

این دانشگاه از دانشگاه‌های بین‌المللی فرانسه است و سالیانه، دانشجوی بسیاری زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. بنابراین فضای دانشگاه اکول پلی تکنیک چند ملیتی است.

اگر با انگیزه و بااستعداد هستید و به مباحث علوم و مهندسی علاقه دارید، این دانشگاه گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

حوزه‌های مطالعاتی

از حوزه‌های مطالعاتی در این دانشگاه می‌توان به بیولوژی، فیزیک، اقتصاد، علوم کامپیوتر، کسب و کار، تکنولوژی، ریاضیات و آمار، مدیریت، زبان و ادبیات، زبانشناسی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و غیره اشاره کرد. در این دانشگاه، همه رشته‌ها در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شوند.

پژوهش

مرکز پژوهشی این دانشگاه شامل دو دپارتمان است که به هشت رشته مربوط می‌شوند.

زندگی دانشجویی

این دانشگاه 3600 دانشجو دارد و پردیس آن نیز 164 هکتار است. اکول پلی تکنیک فرانسه از دانشگاه‌های نسبتاً کوچک فرانسه است. 30% از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی هستند و از دیگر کشورها می‌آیند. ورزش و تربیت بدنی بخش مهمی از برنامه‌های آموزشی این دانشگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

در این مجموعه، اهمیت زیادی به مهارت‌های مختلف دانشجویان، مانند توانایی رهبری و انجام کار گروهی، می‌دهند و همچنین، رقابت سالم نیز در میان آنان در جریان است.

در این دانشگاه، انجمن‌های بسیاری نیز برای دانشجویان وجود دارد. جالب است بدانید که در این دانشگاه، 250 نهاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، مذهبی و ورزشی وجود دارد.

تصویر بیرون از دانشگاه اکول پلی تکنیک فرانسه

بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه

دانشجویان از حمایت‌های این دانشگاه در حوزه کار و پژوهش برخوردار خواهند شد.

  • 99% از دانشجویان دانشگاه اکول پلی تکنیک نهایتاً شش ماه بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی را انتخاب می‌کنند.
  • 55% از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه اکول پلی تکنیک به دوره دکتری راه پیدا می‌کنند.
  • 40% از مهندسان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه در طی تحصیل‌شان دوره‌های کار آموزی را نیز می‌گذرانند.

مدارک لازم برای تحصیل

برای تحصیل در این دانشگاه، باید مدارک شخصی و تحصیلی‌تان را ترجمه رسمی کنید. به علاوه، باید رزومه و انگیزه نامه اصولی و مناسبی را نیز تهیه کرده باشید.

سخن آخر

تا به اینجا، با دانشگاه اکول پلی تکنیک آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، اکول پلی تکنیک از بهترین دانشگاه‌های فرانسه است و سالانه، دانشجویان بسیاری از فرانسه و دیگر کشورهای جهان وارد این دانشگاه می‌شوند. اگر به علوم و مهندس علاقه دارید، این دانشگاه گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

منابع

https://www.gofrance.com/ecole-polytechnique
https://beyondthestates.com/schools/cole-polytechnique

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا