دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

فرقی نمی‌کند قصد دارید برای تحصیل در کدام مقطع قصد دارید راهی کشور فرانسه شوید، در هر صورت، دانشگاه پاریس ساکلی می‌تواند جزو گزینه‌های‌تان باشد. سالیانه، دانشجویان بسیاری از سراسر جهان Université Paris-Saclay را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. این دانشگاه جایگاه بسیار خاصی در سطح بین‌الملل دارد و بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. اما دانشگاه پاریس ساکلی چگونه است؟ چگونه از دانشگاه پذیرش بگیریم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد این دانشگاه بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به فرانسه از طریق دوره‌های زبان – فرصت را از دست ندهید!

معرفی دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

دانشگاه ساکلی فرانسه (Université Paris-Saclay)، که آن را با نام دانشگاه پاریس (University of Paris) نیز می‌شناسند، از دانشگاه‌های معتبر فرانسه است که پردیس‌های متعددی در حوالی شهر پاریس دارد. پردیس اصلی این دانشگاه در اورسی (Orsay) قرار دارد. قدمت دانشگاه پاریس ساکلی به سال 1150 باز می‌گردد، یعنی زمان تأسیس دانشگاه پاریس. در سال 1971، یکی از شعبه‌های این دانشگاه در اورسی به دانشگاه پاریس سود (Paris Sud) تغییر نام داد. در سال 2019، این دانشگاه تبدیل به دانشگاه پاریس ساکلی شد.

این دانشگاه بخشی از پروژه پاریس ساکلی است و 9 نهاد آموزشی را گرد یکدیگر آورده است. پردیس‌های مختلف این دانشگاه در حاشیه شهر پاریس قرار دارد، ولی در نهایت، متعلق به Université Paris-Saclay هستند، درست مثل دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج در کشور انگلستان.

 در حال حاضر، این دانشگاه 48000 دانشجو، 9000 استاد و 11000 کارمند فنی دارد.

برنامه‌ها و دوره‌ها

در هر کدام از پردیس‌های Université Paris-Saclay، چندین لابراتوار وجود دارد. بسیاری از بهترین لابراتوارهای کشور فرانسه، به خصوص در فیزیک ذرات، فیزیک نظری، الکترونیک و نانو ساینس و نانو فناوری، متعلق به این دانشگاه هستند.

این دانشگاه متشکل از 104 واحد پژوهشی است. دانشگاه پاریس سود (Paris Sud) نیز متشکل از لابراتوارهای شیمی شیمی، بیولوژی، مهندسی و تکنولوژی است و با بسیاری از مراکز تکنولوژی و گراند اکول (Grandes Ecoles) در ارتباط هستند.

نمره آیلتس برای اخذ پذیرش

به طور کلی، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه، باید نمره بالایی را در آزمون آیلتس اخذ کنید. این قانون برای ورود به این دانشگاه نیز صدق می‌کند. برای اخذ پذیرش از Université Paris-Saclay، باید حداقل نمره 6.5 را در این آزمون کسب کرده باشید.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

در این دانشگاه، رشته‌های متعدد در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌شوند. از حیطه‌هایی که در این دانشگاه فرانسوی وجود دارند می‌توان به علوم و مهندسی، علوم سلامت و زندگی، علوم اجتماعی و علوم انسانی اشاره کرد. همه رشته‌های مربوط به این سه حیطه در هر سه مقطع تدریس می‌شوند.

پژوهش

پژوهش جایگاه بسیار مهمی در دانشگاه Université Paris-Saclay دارد و بخش مهمی از فعالیت‎‌های دانشگاه نیز در حیطه پژوهش است. در این دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان 275 لابراتوار، نهاد و کمپانی را در اختیار دارند. در این دانشگاه، پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، اما در این بین، ریاضیات و فیزیک اهمیت بسیار زیادی دارد و برنامه‌های تخصصی بسیاری در این حیطه‌ها صورت می‌گیرد. لابراتوارهای مجهز این دانشگاه فرصت انجام پژوهش‌ها و تحقیقات دقیق و پیشرفته را برای کاربرانش فراهم می‌کند. همانطور که گفتیم این دانشگاه در حوزه‌‌های ریاضیات و فیزیک رتبه بسیار بالایی در جهان دارد.

مطالعات بینارشته ای

در دنیای امروز، دانشگاه‌ها و دانشجویان بسیار زیادی به سوی مطالعات بینارشته‌ای سوق پیدا کرده‌اند. دانشگاه پاریس ساکلی نیز با این جریان پیش رفته‌اند. مطالعات بینارشته‌ای در اولویت  برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد. این نوع مطالعات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

رتبه دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

طبق رتبه‌بندی سالیانه شانگهای (Shanghai annual Ranking) یا به اختصار ARWU، دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه رتبه شانزدهم را در جهان و رتبه اول را در اروپا به خود اختصاص داده است.  

در سال 2020 و 2021، Université Paris-Saclay توانست رتبه یک را در حیطه ریاضیات و فیزیک به خود اختصاص دهد.

جوایز فارغ‌التحصلان دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه

تا به امروز، فارغ‌التحصیلان Université Paris-Saclay افتخارات ملی و بین‌المللی متعددی را به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال، دو جایزه نوبل و 6 مدال فیلدز و 138 ERC  از افتخارات این دانشگاه هستند. این جوایز و افتخارات مربوط به حیطه‌های مختلف هستند.

سخن آخر

تا به اینجا، با دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های فرانسه است و دانشجویان بسیاری از دیگر کشورها نیز این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. پردیس‌های این دانشگاه در حوالی شهر پاریس، جنوب فرانسه، قرار دارند. کیفیت پژوهش و تدریس و تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا است، از این رو، جزو اولین انتخاب‌های دانشجویان است. همچنین پژوهش‌های بینارشته‌ای نیز جایگاه ویژه‌ای در این دانشگاه فرانسوی دارند.

منابع

https://www.eugloh.eu/about/members/upsaclay

https://www.mastersportal.com/universities/12465/paris-saclay-university.html

مشاوره رایگان برای تحصیل در این دانشگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا