دانشگاه پانتئون سوربن (Pantheon-Sorbonne University)

در قلب محله لاتین (Latin Quarter) پاریس دانشگاه پانتئون سوربن قرار دارد که در آن، گذشته پر شکوه دانشگاه سوربن و پروژه‌های نوآورانه بینارشته‌ای با یکدیگر آمیخته‌ شده‌اند. در این دانشگاه فرانسوی، رشته‌های مختلف در سطوح و مقاطع مختلف تدریس می‌شوند. این دانشگاه بیش از 800 سال قدمت دارد و در حال حاضر، بزرگترین دانشگاه علوم اجتماعی و انسانی در فرانسه است. اما چگونه می‌توانیم در دانشگاه پانتئون سوربن تحصیل کنیم؟ مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟ چه رشته‌هایی در این دانشگاه فرانسوی وجود دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه پنتئون سوربن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

مهاجرت آسان به فرانسه از طریق دوره‌ی زبان

معرفی دانشگاه پانتئون سوربن

دانشگاه پانتئون سوربن (Panthéon-Sorbonne University) در اوایل دهه 1200 میلادی تأسیس شد و نام دیگر آن Paris 1 است. پانتئون سوربن از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه، از لحاظ قدمت، مشابه با دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) در انگلستان و دانشگاه بولونیا (University of Bologna) در ایتالیا است.

در این دانشگاه، رشته‌هایی مانند اقتصاد، مدیریت، علوم انسانی، حقوق و علوم سیاسی تدریس می‌شود. دانشگاه پانتئون متشکل از 14 دپارتمان آموزشی و پژوهشی و پنج نهاد مجزا است. به علاوه، این دانشگاه فرانسوی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه‌های روابط بین‌الملل، مطالعات اروپا، مدیریت و ارتباطات است. ساختمان این دانشگاه از شاهکارهای معماری فرانسه است.

دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین‌المللی بسیاری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. در حال حاضر، پانتئون سوربن از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است و تقریباً چهل هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند و جالب است بدانید که 18% از دانشجویان این دانشگاه غیراروپایی هستند. زبان آموزش در این دانشگاه انگلیسی و فرانسوی است. ترم‌ جدید دانشگاه در فصل‌های پاییز و بهار شروع می‌شود.

آشنایی با Panthéon-Sorbonne Masters

دورۀ Panthéon-Sorbonne Masters in Economics یا به اختصار PSME از دوره‌های دانشگاه پانتئون سوربن است که به صورت تخصصی، برای دانشجویان خارجی دوره کارشناسی ارشد طراحی شده است. دروس این دوره به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و زبان فرانسوی نیز به صورت فشرده در این دوره تدریس می‌شود.

رشته‌های دانشگاه پانتئون سوربن

در دانشگاه پانتئون سوربن، سه حوزه اصلی وجود دارد: علوم مدیریت و اقتصاد، علوم انسانی و علوم سیاسی و قانونی. هر کدام از این حوزه‌ها نیز مباحث متعددی را در بر می‌گیرند: اقتصاد، حقوق، فلسفه، جغرافیا، علوم انسانی، سینما، هنرهای پلاستیکی، تاریخ هنر، علوم سیاسی، ریاضیات، مدیریت و علوم اجتماعی.

رتبه دانشگاه

بر  اساس طبقه بندی QS World University Rankings by TopUniversities، دانشگاه پانتئون سوربن رتبه 328 را به خود اختصاص داده است. همچنین در ریویوهای Studyportals، این دانشگاه 3.9 ستاره دارد. این ستاره‌ها حاکی از نظر دانشجویان در مورد تجربه تحصیل و زندگی در دانشگاه‌های سراسر جهان است.

زبان‌ های آموزش در دانشگاه پانتئون سوربن

در این دانشگاه یا Paris 1، ریاضیات و اقتصاد به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برای تحصیل در این رشته‌ها، لازم نیست زبان فرانسوی بدانید.

اما اگر مسلط به زبان فرانسه باشید (یعنی در آزمون‌های TEF، TCF یا DELE/ DALF حداقل  سطح B2 را داشته باشید)، می‌توانید در رشته‌های متعددی که به زبان فرانسه تدریس می‌شوند تحصیل کنید. از رشته‌های این دانشگاه می‌توان به فلسفه، تاریخ هنر، حقوق، مدیریت و جغرافیا.

مهم‌ترین برنامه‌های مطالعاتی

هنر و علوم انسانی

تاریخ، جغرافیا، فلسه، باستان شناسی، تاریخ هنر و هنر در این دسته قرار می‌گیرند.

اقتصاد و مدیریت

اقتصاد، مدیریت، ریاضیات و علوم کامپیوتر در این دسته قرار می‌گیرند.

حقوق و علوم سیاسی

شاخه‌های مختلف حقوق (حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل و حفوق تطبیقی)، علوم سیاسی و مطالعات اجتماعی در این حوزه قرار دارند.

پژوهش در دانشگاه پانتئون سوربن

پژوهش در دانشگاه پانتئون سوربن قدمت بسیار زیادی دارد. همواره، پژوهش‌های متعددی در مورد موضوعات مختلف و با روش‌های متعدد انجام شده است. در حال حاضر، در این دانشگاه پژوهش‌های بینارشته‌‎ای بسیاری نیز انجام می‌شود.

 در این مجموعه 1450 استاد و پژوهشگر و 23 تیم پژوهشی وجود دارد. هر سال، 300 پایان نامه دکتری در این دانشگاه فرانسوی انجام می‌شود. همچنین، در طی سال، بیش از 200 کنفرانس و سمپوزیوم در این دانشگاه برگزار می‌شود.

کتابخانه پانتئون سوربن ازز بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌های کشور فرانسه است و دو میلیون جلد کتاب را در خود دارد. وجود این میزان از کتاب سبب تسهیل پژوهش برای دانشجویان و پژوهشگران شده است.

سخن آخر

دانشگاه پانتئون سوربن یا Paris I از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است و در حال حاضر، چهل هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. سالیانه، هزاران دانشجو از سراسر جهان وارد این دانشگاه می‌شوند. برای تحصیل در رشته‌های ریاضایت و اقتصاد، لازم نیست زبان فرانسوی را یاد بگیرید، اما برای تحصیل در دیگر رشته‌های این دانشگاه، باید در یکی از آزمون‌های معتبر زبان فرانسوی شرکت کنید و حداقل به سطح B2 برسید. بنابراین، بسته به رشته‌تان، می‌توانید خودتان را برای آزمون‌های معتبر زبان فرانسوی آماده کنید.

منابع

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/pantheon-sorbonne-university-paris-1

https://www.mastersportal.com/rankings-reviews/335/panthon-sorbonne-university.html

مشاوره‌ی رایگان برای تحصیل در دانشگاه پانتئون سوربون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا