دانشگاه پل والری مونپولیه 3 (Paul-Valéry – Montpellier 3)

این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپایی است که در سال 1289 تأسیس شد. این دانشگاه در جنوب کشور فرانسه قرار دارد و سالیانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. اما مزایای تحصیل در دانشگاه پل والری مونپولیه چیست؟ چه رشته‌هایی در این دانشگاه تدریس می‌شوند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه پل والری مونپولیه 3 بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پل والری مونپولیه 3

دانشگاه پل والری مونپولیه 3 (Paul Valery University Montpellier III) یا به اختصار UPVM از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپایی است. در سال 1298، پاپ نیکولاس چهارم (Pope Nicholas IV) این دانشگاه را تأسیس کرد و می‌توان گفت سومین دانشگاهی است که در کشور فرانسه تأسیس شد. در سال 1970، هسته اولیه این دانشگاه به سه بخش تقسیم شد و شکل کنونی دانشگاه پل والری مونپولیه 3 از ترکیب سه دانشکده هنرها، زبان‌ها، علوم اجتماعی و علوم انسانی تشکیل شد. دانشکده‌های دیگر در مونپولیه 1 و مونپولیه 2 قرار گرفتند.  

 این دانشگاه در پردیسی خارج از شهر مونپولیه قرار دارد. مونپولیه از شهرهای دانشگاهی فرانسه است که در قرون وسطی، سه دانشگاه در آن قرار گرفت. در این دانشگاه، تمرکز اصلی روی رشته‌های هنر و علوم انسانی است. به علاوه، در این دانشگاه، پژوهش‌ها و مطالعات بینارشته‌ای بسیاری نیز در حوزه‌های مختلف، از جمله مطالعات استراتژیک و روانشناسی تجربی، انجام می‌شود.

برنامه‌ها و دوره‌‎‌های دانشگاه پل والری مونپولیه 3

در این دانشگاه، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های هنر، زبان‌ها و علوم اجتماعی ارائه می‌شود.

سال تحصیلی در دانشگاه پل والری مونپولیه 3 به دو نیمسال تقسیم می‌شود. در جدول زیر، از این دو نیمسال برای‌تان خواهیم گفت.

نیمسال اولاز ماه سپتامبر تا ماه دسامبر
نیمسال دوماز ماه ژانویه تا ماه ژوئن

پژوهش

در این دانشگاه، بیش از 50 واحد پژوهشی وجود دارد که دانشجویان دوره دکتری و دیگر پژوهشگران از آن استفاده می‌کنند. در این مراکز پژوهشی، واحدهایی برای حوزه‌های مختلف مطالعاتی وجود دارد: مرکز مطالعات قرون وسطی، مطالعات آلمانی، لابراتوار برای زبانشناسی اجتماعی، مطالعه جهان انگلیسی، مطالعات تخصصی دوره رنسانس، عصر کلاسیک، دوره روشنگری، مرکز پژوهش‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و مطالعات بینارشته‌ای.

 پردیس‌های دانشگاه پل والری مونپولیه 3

این دانشگاه پردیس‌هایی در شهر مونپولیه فرانسه دارد. این شهر تقریباً سه ساعت با شهر پاریس فاصله دارد. دومین پردیس این دانشگاه در شهر بزیه قرار دارد که این شهر نیز یک ساعت با شهر مونپولیه فاصله دارد.

کتابخانه ها

این دانشگاه پانزده کتابخانه دارد که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. به علاوه، این دانشگاه کتابخانه دیجیتال نیز دارد که دانشجویان می‌توانند از طریق آن، به کتاب‌های الکترونیک و نشریات دسترسی داشته باشند.

دستاوردها

این دانشگاه قطب پژوهش‌های حوزه‌های علوم انسانی، زبان‌ها و ارتباطات در جنوب فرانسه است. دانشجویان و اساتید این دانشگاه جوایز بسیاری را در مسابقه‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند. این دانشگاه از مراکز پیشرو در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور فرانسه است. دانشجویان این دانشگاه با سازمان‌های خصوصی، نهادهای آموزشی و نهادهای دولتی در مورد پروژه‌های مختلف پیرامون تکنولوژی، نوآوری و کسب و کار همکاری می‌کند.

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پل والری مونپولیه 3

اگر می‌خواهید در مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل کنید، باید یک سری مراحل را طی کنید و اسناد و مدارک مشخصی را به دانشگاه ارائه دهید. در ادامه، از این موارد برای‌تان گفته‌ایم.

  • کاور لتر (cover letter)
  • سی وی (CV)
  • شرحی در مورد پژوهش‌‎های انجام‌شده (حداکثر 500 کلمه)
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه محل تحصیل‌تان

حمل و نقل

دانشگاه پل والری مونپولیه 3 در نزدیکی فرودگاه قرار دارد. در واقع، نزدیک‌ترین فرودگاه به این دانشگاه فرودگاه Montpellier-Méditerranée است و تقریباً دوازده کیلومتر با دانشگاه فاصله دارد.

حمل و نقل و جابه‌جایی در شهر مونپولیه بسیار آسان است. این شهر فضای مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. تقریباً 150 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در این شهر وجود دارد. بنابراین بسیاری از شهروندان این کشور پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را انتخاب می‌کنند. در این شهر، ایستگاه‌های اتوماتیک دوچرخه وجود دارد و مردم دوچرخه‌ها را از آن‌ها کرایه می‌کنند.

سخن آخر

تا به اینجا، با این دانشگاه اشنا شدید. این دانشگاه در شهر مونپولیه، واقع در جنوب فرانسه، قرار دارد و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور است. در این دانشگاه، رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی متنوع ارائه می‌شوند و فعالیت‌های پژوهشی بسیاری نیز در این دانشگاه صورت می‌گیرد. این دانشگاه در حوزه‌های ادبیات، زبان، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار شناخته‌شده است. درصد پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه بسیار زیاد است و علاوه بر آن، امکانات مناسبی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است، از این رو، دانشجویان بسیاری این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

منابع

https://www.st-andrews.ac.uk/study-abroad/postgraduate/paul-valery

https://students.uu.nl/en/academics/study-abroad/step-1-orientation/where-can-you-go/destinations/universite-paul-valery-montpellier-iii.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا