بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

کشور فرانسه را با عنوان مهد هنر می‌شناسیم. در این کشور، آثار فرهنگی و هنری بسیاری وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین شهرها برای گردشگری کرده است. در شهرهای مختلف فرانسه، دانشگاه‌های متعددی وجود دارد که امکان پژوهش و آموزش را برای دانشجویانی از سراسر جهان فراهم کرده است. هر سال، دانشجویانی از سراسر جهان راهی این دانشگاه‌ها می‌شوند. اما بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل کدام است؟ بهترین دانشگاه‌های فرانسه در کدام شهرها قرار دارند؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معیار رتبه بندی شهرهای دانشجویی فرانسه

برای رتبه بندی دانشگاه‌های فرانسوی، باید یک سری عوامل را در نظر داشته باشید. در ادامه، از این عوامل برای‌تان خواهیم گفت.

  • فراهم کردن امکانات برای دانشجویان
  • غنای زندگی دانشجویان (با توجه به امکانات فرهنگی که در اختیارشان قرار می‌گیرد)
  • هزینه زندگی (برای مثال، هزینه حمل و نقل عمومی، وعده های غذایی و فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی)
  • رضایت کلی و کیفیت زندگی

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

شهرهای برتر فرانسه برای تحصیل

روآن (Rouen)

شهر روآن در شمال غربی پاریس، در کنار رود سن، قرار دارد. روآن از مشهورترین شهرهای دانشجویی در فرانسه است. این شهر را مرکز سرزمین نرماندی (Normandy) می‌دانند که در سال‌های اخیر، ماهیت دانشجویی پیدا کرده است. در حال حاضر، روآن شهر مردم جوان است و زندگی شبانه نیز در آن جریان دارد.

مدرسه کسب و کار NEOMA (NEOMA Business School)، از بهترین مدارس کسب و کار اروپا، در این دانشگاه فرانسوی قرار دارد. در این دانشگاه، دانشجویان علاوه بر یادگیری مبانی نظری و آشنایی با دنیای کسب و کار، یادگیری عملی را نیز می‌آموزند.

لیون (Lyon)

لیون یکی دیگر از شهرهای دانشجویی فرانسه است که در نزدیکی سوییس قرار دارد. این شهر در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است و  سومین شهر بزرگ فرانسه است. در این شهر، فعالیت‌های بسیار جذابی برای دانشجویان وجود دارد. لیون را با منظره زیبا، فستیوال‌های جذاب و فرهنگ غنی می‌شناسند.  

برخی از بهترین مدارس و موسسه‌های فرانسوی در شهر لیون قرار دارند: مدرسه کسب و کار امیلون، ESDES Lyon و Ecole Centrale. شهر لیون را با عنوان «پایتخت نورها» (Capital of Lights) می‌شناسند، چرا که نقش مهمی در تاریخ سینما داشته است (سینماگراف در این شهر اختراع شد) و فستوال نور نیز به مدت چهار روز در ماه دسامبر در این شهر برگزار می‌شود.

دانشجویان این دانشگاه از امکانات آموزشی بسیار عالی برخوردار می‌شوند و علاوه بر، فرصتی برای زندگی در شهری جذاب را خواهند داشت.

تولوس (Toulouse)

تولوس از آن شهرهایی است که هزینه زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. سالانه، هزاران دانشجو راهی دانشگاه‌های شهر تولوس می‌شوند و از امکانات آموزشی دانشگاه‌های آن استفاده می‌کنند. برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه در این شهر قرار دارند. همچنین کارخانه ایرباس (Airbus) و بسیاری از صنایع هوایی دیگر در این شهر قرار دارند.

زندگی در شهر تولوس برای دانشجویان بسیار لذت‌بخش است، چرا که حمل و نقل در این شهر بسیار آسان است، رستوران‌های جذابی در این شهر وجود دارد که انواع غذا را با قیمت مقرون به صرفه سرو می‌کنند.

پاریس (Paris)

پاریس از آن شهرهای جذابی است که هر کسی در مورد زیبایی‌های آن بسیار شنیده است. در این شهر زیبا، آثار تاریخی متعددی مانند برج ایفل، نتردام و موزه لوور وجود دارد. این شهر زیبای فرانسوی را شهر عشق و مُد می‌دانند. دانشجویانی که در پاریس زندگی می‌کنند پس از مدتی، شیفته سبک زندگی پاریسی خواهند شد. موزه‌ها، کافه‌ها، زیبایی‌های شهر و مراکز مد زندگی در این شهر را برای دانشجویان بسیار جذاب خواهد کرد.

در شهر پاریس، یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان و 18 دانشگاه برتر فرانسه قرار دارند. از مشهورترین دانشگاه‌های واقع در پاریس می‌توان به Ecole Normale Superieure ااشاره کرد که رتبه چهل و سوم را در جهان دارد.

هزینه زندگی در پاریس گران‎‌تر از هزینه تحصیل در دیگر شهرهای فرانسه است.

نیس (Nice)

یکی دیگر از بهترین شهرهای فرانسه نیس است. در شهر نیس فرانسه، ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن را خواهید دید. سواحل زیبا، آب و هوای مدیترانه‌ای و نخل‌های خرما زندگی در این شهر را بسیار خوشایند کرده است. همچنین در این شهر، بازمانده‌های آثار معماری دوره باستان نیز وجود دارد که منظره جذابی به شهر بخشیده‌اند. این شهر فقط چند دقیقه تا شهر کن، محل بزگراری جشنوار فیلم کن، فاصله دارد. از بهترین دانشگاه‌های موجود در این شهر می‌توان به دانشگاه نیس (University of Nice)، IAE Nice و Sophia Antipolis اشاره کرد.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین دانشگاه های فرانسه آشنا شدید. در هر کدام از این شهرها، بهترین دانشگاه‌های فرانسه با رتبه جهانی  وجود دارند. علاوه بر آن، امکانات متعددی نیز برای دانشجویان در این شهرها فراهم آمده است. با شناخت بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل و با توجه به علاقه‌مندی‌ها و شرایط‌تان، می‌توانید بهترین دانشگاه فرانسه را انتخاب کنید و از تحصیل و پژوهش در آن‌ها لذت ببرید.

منابع

https://whizstorm.com/blog/top-student-cities-to-study-in-france

مشاوره رایگان برای تحصیل در فرانسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا