دانشگاه پوآتیه (University of Poitiers)

دانشگاه پوآتیه از دانشگاه‌های دولتی فرانسه است و در شهر پوآتیه این کشور قرار دارد. در این دانشگاه بینارشته‌ای، دانشجویان بین‌المللی بسیاری در حال تحقیق و پژوهش هستند. در دانشگاه پوآنتیه، رشته‌های مختلف در مقاطع مختلف تدریس می‌شوند. اما شرایط تحصیل در دانشگاه پوآتیه چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه پوآتیه بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پوآتیه

دانشگاه پوآتیه (Université de Poitiers) در دسته دانشگاه های قدیمی فرانسه قرار می‌گیرد که در سال 1431 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی در پوآتیه قرار دارد و عضو گروه کویمبرا است. پوآتیه شهری است پز از آثار هنری و تاریخی و کیفیت زندگی مردم آن نیز بسیار بالا است. در این دانشگاه، ارتباط میان آموزش و پژوهش برقرار است.

بیش از 30000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. 4000 نفر از آنان دانشجویان بین‌المللی هستند و از 136 کشور به این دانشگاه آمده‌اند. در واقع، 13% از دانشجویان دانشگاه پوآتیه بین‌المللی هستند. به علاوه، در این دانشگاه بیش از 3000 کارمند فعالیت می‌کنند.

برنامه‌های اصلی آموزشی

در دانشگاه پوآتیه، برنامه‌های جامع و کاملی برای دانشجویان هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شده است. در این دانشگاه، چهار حوزه مهم مطالعاتی وجود دارد:

  • حقوق، اقتصاد و مدیریت
  • هنر و زبان
  • علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • علوم سلامت و تکنولوژی

این رشته‌ها، در هفت دانشکده ارائه می‎‌شوند. به علاوه، در این دانشگاه‌، 5 نهاد نیز وجود دارد.

همچنین دو مدرسه نیز در این دانشگاه وجود دارد: ENSIP (مدرسه مهندسی) و INSPE (مدرسه آموزش).

پژوهش

در این دانشگاه، برنامه‌های پژوهشی متعددی نیز برای دانشجویان و پژوهشگران برگزار می‌شود. از امکانات پژوهشی در دانشگاه پوآتیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 48 لابراتوار و مرکز پژوهشی معتبر در این دانشگاه وجود دارد.
  • 8 دپارتمان دکتری در این دانشگاه وجود دارد که بیش از 800 دانشجوی دکتری در آن پژوهش می‌‍کنند. 400 نفر از این پژوهشگران از 63 دانشگاه سراسر جهان به این دانشگاه آمده‌اند. سالانه، از 180 پایان نامه دوره دکتری در این دانشگاه دفاع می‌شود.
  • 6 خوشه‌بندی موضوعی در این دانشگاه وجود دارد: علوم فیزیک، ریاضیات، مکانیک و علوم کامپیوتر؛ علوم زمین شناسی و شیمی؛ زیست شناسی، سلامت، بذرشناسی و اکولوژی؛ علوم حقوقی؛ علوم انسانی، اقتصاد و علوم اجتماعی.
  • 3 برنامه جنبه گرا (تأثیر فعالیت‌های انسانی روی محیط زیست: دانش، جامعه و تصویر؛ و سلامت)

بهترین دانشگاه‌های فرانسه

مزایای تحصیل

تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد. در ادامه، از این مزایای برای‌تان گفته‌ایم.

دانشگاه پوآتیه از دانشگاه‌های فعال در اروپا و همچنین حیطه بین‌الملل است. این موسسه‌ی آموزشی در شبکه‌های بین‌المللی، از جمله گروه کویمبرا و AUF فعالیت می‌کند. این دانشگاه در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی اروپایی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

این دانشگاه با شرکای بین‌المللی‌اش در بالکان غربی، کلمبیا، روسیه و اندونزی همکاری می‌کند.

در این دانشگاه، خدمات بسیار مناسبی نیز برای پژوهشگران و خانواده‌های‌شان در نظر گرفته شده است. برای مثال، به خانواده‌های‌شان ویزا داده می‌شود.

در این دانشگاه، آموزش زبان فرانسه نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

برنامه‌هایی نیز برای روابط بین فرهنگی برگزار می‌شود.

چگونه از دانشگاه پوآتیه پذیرش بگیریم؟

وارد وبسایت دانشگاه پوآتیه شوید و برنامه تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از آن، روی گزینه Apply now کلیک کنید. سپس، فرم درخواست را ارسال کنید. پس از دریافت پذیرش، مراحل ثبت نام در دانشگاه را انجام دهید و در نهایت، راهی دانشگاه مورد نظرتان شوید.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

برای ثبت نام در این دانشگاه، باید یک سری اسناد و مدارک را ارائه کنید. بهتر است برای آگاهی از اسناد و مدارک لازم برای ثبت نام در این دانشگاه، سری به وبسایت آن بزنید و این موارد را بررسی کنید تا در نهایت، اسناد و مدارک لازم را ارسال کنید. اما به طور کلی، برای ثبت نام در این دانشگاه به موارد زیر نیاز خواهید داشت.

  • بیمه زندگی و سلامت
  • پاسپورت
  • فرم درخواست آنلاین
  • ویزای دانشجویی
  • رزومه یا CV (سی وی)
  • عکس
  • پروپوزال پژوهشی (کارشناسی ارشد و دکتری)
  • رسید پرداخت شهریه
  • اعلام نیاز به حمایت مالی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه پوآتیه

هزینه تحصیل در دانشگاه پوآتیه سالانه 557 یورو است. البته هزینه ثبت نام در مقاطع و رشته‌های مختلف متفاوت است. از این رو، بهتر است برای اگاهی از هزینه تحصیل در مقطع و رشته مورد نظرتان به این وبسایت مراجعه کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با دانشگاه پوآتیه آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است و در آن، رشته‌های مختلف در مقاطع متعدد تحصیلی تدریس می‌شوند. برای تحصیل در این دانشگاه، باید وارد وبسایت آن شوید، دانشگاه و مقطع مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از آن، مراحل لازم را طی کنید. پوآتیه از دانشگاه‌های بینارشته‌ای فرانسه است که در آن، پژوهش و آموزش به یک اندازه اهمیت دارند. به علاوه، در دانشگاه پوآتیه می‌توانید از امکانات تفریحی و مناسبی بهره ببرید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Poitiers

https://www.bachelorsportal.com/universities/316/university-of-poitiers.html

مشاوره رایگان برای تحصیل در دانشگاه پوآتیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا