دانشگاه بورگوندی (University of Burgundy)

دانشگاه بورگوندی، از ابعاد مختلف، جزو بهترین دانشگاه‌های فرانسه است. در بسیاری از رتبه‌بندی‌های معتبر نیز، این دانشگاه رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. در این دانشگاه رشته‌های متعددی وجود دارد که همه آن‌ها در مقاطع مختلف تدریس می‌شوند. اما شرایط تحصیل در دانشگاه بورگوندی چیست؟ میزان پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه بورگوندی چقدر است؟

 در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه بورگوندی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

در حال بارگذاری ویدیو...

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به فرانسه از طریق دوره‌های زبان – فرصت را از دست ندهید!

معرفی دانشگاه بورگوندی

دانشگاه بورگاندی Université de Bourgogne یا به اختصار uB با تاریخ فرانسه گره خورده است. این دانشگاه ریشه در دانشکده حقوق دیژون (Dijon)، که در سال 1722 تأسیس شد، دارد. 150 سال بعد، دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در جای جدیدی تشکیل شدند و شکلی مدرن به خود گرفتند. در سال 1985، این دانشگاه بورگوندی نام گرفت.

این دانشگاه تقریباً ده دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و 115 هکتار فضای سبز نیز در این دانشگاه وجود دارد.

در حال حاضر، بیش از 34000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 2900 نفر از آنان دانشجویان بین‌المللی هستند و از کشورهای دیگر به این دانشگاه آمده‌اند.

پردیس های دانشگاه بورگوندی

دانشگاه بورگوندی 6 پردیس دارد. پردیس اصلی این دانشگاه در دیژون است. در این پردیس، کتابخانه، تسهیلات باکیفیت ورزشی، مراکز فرهنگی و نمایشگاه‌های دائم هنری وجود دارد.

دومین پردیس دانشگاه بورگوندی Le Creusot است و در جنوب بورگوندی قرار دارد. در این پردیس دانشگاهی، مراکز پژوهشی علوم کامپیوتر وجود دارد، به خصوص در حوزه‌های رباتیک و الکترونیک.

سومین پردیس دانشگاه بورگوندی Nevers است و در بورگوندی غربی قرار دارد.

چهارمین پردیس این دانشگاه Auxerre نام دارد و در شمال بورگوندی قرار دارد. در این پردیس، امکانات فنی در اختیار دانشجویان قرار دارد.

پنجمین پردیس دانشگاه بورگوندی پردیس کوچکی به نام Chalon-sur-Saone است که در جنوب بورگوندی قرار دارد.

ششمین پردیس بورگوندی Macon است که در لیون قرار دارد و می‌توان گفت کوچک‌ترین پردیس دانشگاه بورگوندی است.

در این دانشگاه، ده دانشکده، چهار مدرسه مهندسی، سه نهاد فنی برای دوره‌های کارشناسی و دو نهاد حرفه‌ای برای برنامه‌های کارشناسی ارشد وجود دارد.

رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه بورگوندی

در  حال حاضر، بیش از 400 رشته در این دانشگاه وجود دارد. از حوزه‌های مهم در این دانشگاه می‌توان به حقوق، ادبیات، فلسفه، علوم سیاسی، تاریخ هنر، پزشکی، کسب و کار و هنرهای سنتی لیبرال اشاره کرد. همه این رشته‌ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شوند.

در این دانشگاه، بیش از 2900 کارمند دانشگاهی، 16800 دانشجوی کارشناسی، 9400 دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و 1299 دانشجوی دوره دکتری در حال تحصیل هستند.

پژوهش در دانشگاه بورگوندی

در دانشگاه بورگوندی امکانت پژوهشی بسیاری در اختیار دانشجویان فرانسوی و خارجی قرار گرفته است. در واقع، در این دانشگاه، 27 واحد پژوهشی وجود دارد که به صورت تخصصی، روی شش حیطه پژوهشی کار می‌کنند.

رتبه بندی در دانشگاه بورگوندی

طبق آمارهای جهانی، رتبه جهانی این دانشگاه 855 است.

بر اساس رتبه بندی Shanghai Ranking، دانشگاه بورگوندی رتبه 701-800 را کسب کرد.

از میان 902 موسسه عالی در 54 کشور، این دانشگاه رتبه 649 را کسب کرد.

طبق رتبه بندی Times Higher Education، این دانشگاه رتبه 501-600 را کسب کرد.

همچنین این دانشگاه رتبه 23 را از میان 27 موسسه در فرانسه کسب کرد.

امکانات دانشگاه بورگوندی

در دانشگاه بورگوندی، 130 انجمن فعال دانشجویی، چندین کتابخانه، امکانات ورزشی برای دانشجویان، نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری و چندین کافه و رستوران برای دانشجویان وجود دارد.

زبان آموزش در دانشگاه بورگوندی

آموزش در دانشگاه بورگوندی عمدتاً به زبان فرانسوی است، اما دوره‌هایی نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. در این دانشگاه، دوره‌های آموزش زبان فرانسه نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود.

فارغ التحصیلان دانشگاه بورگوندی

کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه بورگوندی بسیار بالا است. همچنین این دانشگاه با دانشگاه و نهادهای آموزشی در خارج از فرانسه همکاری می‌کند. در سال 1907، لویی رنو (Louis Renault)، از اساتید دانشکده حقوق تجارت دانشگاه بورگوندی، جایزه نوبل را به خود اختصاص داد. از دیگر فارغ‌التحصیلان برجسته این دانشگاه می‌توان به جورج کندی یانگ، روگر گولیمنن، برنده جایزه نوبل، لارنس کلارک پاول، نویسنده و منتقد، محمدعلی جمالزاده، نویسنده، رشیده داتی، سیاستمدار، اشاره کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه بورگوندی

هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی و رشته‌های متعدد در دانشگاه بورگوندی متفاوت است. اما به طور تقریبی هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه بورگوندی 935 یورو است.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه بورگوندی

برای تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه، باید یک سری از مدارک را ترجمه رسمی کنید. برای مثال، شناسنامه، کارت ملی، ریزنمرات، گواهی تمکن مالی، دانشنامه و مواردی از این دست باید ترجمه رسمی شوند. موارد دیگری مانند انگیزه نامه، توصیه‌نامه و پروپوزال (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) نیازی به ترجمه رسمی ندارند.   

سخن آخر

تا به اینجا، با دانشگاه بورگاندی آشنا شدید. در این دانشگاه، رشته‌های متعدد در مقاطع مختلف تدریس می‌شوند، از رشته‌های هنری و علوم انسانی گرفته تا پزشکی. زبان آموزش در این دانشگاه فرانسوی است، اما برخی از دوره‌های انگلیسی نیز در این دانشگاه برگزار می‌شوند. میزان پذیرش دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مناسب است، از این رو، می‌توانید این دانشگاه را جزو لیست بهترین دانشگاه های فرانسه قرار دهید و آن را برای تحصیل انتخاب کنید.

منابع

https://www.gotouniversity.com/university/university-of-burgundy

https://free-apply.com/en/university/1025000124

مشاوره رایگان برای تحصیل در این دانشگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا