دانشگاه بوردو فرانسه

در قلب شهر تاریخی بودرو، دانشگاهی معتبر قرار دارد که هزاران دانشجوی فرانسوی و غیرفرانسوی در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه بوردو از دانشگاه‌های قدیمی فرانسه است که طی سال‌های متمادی، اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است تا به شکل امروزی‌اش در آمده است. در حال حاضر، برنامه‌های آموزشی متعددی برای رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری در این دانشگاه برگزار می‌شود. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دانشگاه بوردو فرانسه بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

در حال بارگذاری ویدیو...

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به فرانسه از طریق دوره‌های زبان – فرصت را از دست ندهید!

معرفی دانشگاه بودرو فرانسه

دانشگاه بودرو (University of Bordeaux) در شهر زیبا و زندۀ بودرو قرار دارد و از بهترین مراکز آکادمیک در این منطقه است. دانشگاه بوردو از دانشگاه‌های دولتی فرانسه است و قدمت آن به سال 1441 میلادی می‌رسد. در طی تاریخ، پژوهش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در این دانشگاه انجام شده است. دانشگاه بودرو متشکل از چندین دانشکده است و در هر کدام از آن‌ها رشته‌های مختلفی تدریس می‌شود. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 50000 دانشجو دارد که 6000 نفر از آنان دانشجویان بین‌المللی هستند.

تاریخچه دانشگاه بوردو

در هفتم ژوئن سال 1441، پاپ اوژن چهارم (Pope Eugene IV) دانشگاه بودرو را بنا نهاد. در آن زمان، بودرو شهری انگلیسی زبان بود. در سال 1793، طی انقلاب فرانسه، کنوانسیون ملی فرانسه (National Convention) این دانشگاه را ملغی کرد. این دانشگاه مجدداً در سال 1896، در نتیجه قانون تصویب شده در هجدهم جولای 1896، مجددا بازگشایی شد. در سال 1970، این دانشگاه به سه بخش تقسیم شد: بودرو 1، بودرو 2 و بودرو 3. در سال 1995، دانشگاه بودرو 4 در نتیجه انشعاب دانشگاه بودرو یک شکل گرفت. از سال 2014، این دانشگاه‌ها، به غیر از بودرو 3، با یکدیگر ادغام شدند و دانشگاه بودرو را شکل دارند.  

فعالیت‌های بینارشته‌ای در دانشگاه بودرو

در دانشگاه بودرو پژوهش‌ها و فعالیت‌های بینارشته‌ای متعددی انجام می‌شود، از این رو، امکان برقراری ارتباط میان دانشجویان رشته‌های مختلف و آشنایی دانشجویان هر رشته با دیگر رشته‌ها وجود دارد. در این دانشگاه، دانشکده‌های متعددی وجود دارد که در آن‌ها، رشته‌های علوم انسانی، حقوق، اقتصاد و غیره تدریس می‌شود. این همکاری‌های بیتارشته‌ای باعث شده است فضای یادگیری در دانشگاه بودرو بسیار پویا باشد. همچنین، انجام چنین فعالیت‌هایی زمینه را برای کشفیات و پیشرفت‌های بسیار فراهم کرده است.

دانشگاه بوردو مونتین

دانشگاه بوردو مونتین  (Bordeaux Montaigne University) همان دانشگاه دانشگاه بوردو 3 (University of Bordeaux 3) است که امروز، نامش را تغییر داده‌اند. در واقع، بودرو 3 به همراه دیگر دانشگاه‌ها ادغام نشد و فعالیتش را به صورت جداگانه ادامه داد. در حال حاضر،  این دانشگاه متمرکز بر علوم انسانی و علوم اجتماعی است. دانشگاه بوردو مونتین در سال 1971 تأسیس شده است و در آن، رشته‌هایی مانند ادبیات، زبان‌ها، تاریخ، جغرافیا، هنرها و ارتباطات در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. در این دانشگاه تأکید بر تفکر انتقادی، تبادل فرهنگی و پژوهش است. دانشجویان دانشگاه بودرو طبق برنامه آموزشی جامع و گسترده‌ای را برای دانشجویانش طراحی کرده است، از این رو، دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات‌شان، می‌توانند مسیرهای مختلفی را در حوزه‌های متنوعی، از جمله فرهنگ و رسانه، در پیش بگیرند.

موسسه تکنولوژی بودرو

موسسه تکنولوژی بودرو (Bordeaux Institute of Technology) یا Bordeaux INP از بهترین مدارس مهندسی و بخشی از دانشگاه بودرو است. این موسسه در سال 2009 تأسیس شد و چندین مدرسه مهندسی و آزمایشگاه پژوهشی را در خود دارد. در این موسسه، برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف، از جمله علوم کامپیوتر، برق، مهندسی مکانیک، علم مواد و مهندسی محیط، ارائه می‌شود. در این بخش از دانشگاه بودرو، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر نوآوری، کارآفرینی و صنعت است، از این رو، دانشجویان مهارت‌ها و علمی را یاد می‌گیرند تا بتوانند با پیچیده‌ترین چالش‌های حوزه تکنولوژی رو به رو شوند و همچنین بتوانند تغییرات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند.

موسسه Bordeaux Sciences Agro

موسسه Bordeaux Sciences Agro از موسسه‌های پیشرو در حوزه کشاورزی و علوم زندگی است و که آموزش‌ها و پژوهش‌هایی را در حوزه‌های کشت‌شناسی، جنگلداری، صنایع غذایی و مدیریت محیط زیست ارائه می‌دهد. این موسسه در سال 2007 تأسیس شد و همواره، برنامه‌های آموزشی را در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‎دهد. در این موسسه، تئوری‌ها را به دانشجویان آموزش می‌دهند و در کنار آن، امکان تجربه عملی را نیز برای‌شان فراهم می‌کنند.

کتابخانه دانشگاه بودرو

کتابخانه دانشگاه بودرو بسیار گسترده و غنی است و می‌توان گفت منابع آن تقریباً همه رشته‌ها را پوشش می‌دهد. دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه می‌توانند در هر 24 ساعت از شبانه روز، به این منابع دسترسی داشته باشند. همچنین، کتابخانه‌های این دانشگاه فضای مناسبی را برای مطالعه و پژوهش در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و امکان دسترسی به اینترنت را نیز برای‌شان فراهم می‌کند. این دانشگاه کتابخانه‌های متعددی دارد که در آن‌ها، منابع براساس موضوع‌شان دسته‌بندی‌ شده‌اند. این منابع به زبان فرانسه هستند. منابع مختلف مربوط به رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت، علوم اجتماعی، علوم انسانی، سلامت، علوم و تکنولوژی در کتابخانه‌های این دانشگاه وجود دارد.  

سخن آخر

دانشگاه بودرو در میان بهترین دانشگاه‌های فرانسه قرار دارد. این دانشگاه از لحاظ آموزش و پژوهش در دسته دانشگاه‌های برتر قرار می‌گیرد. قدمت دانشگاه بودرو به دهه 1440 میلادی می‌رسد که پس از طی کردن فراز و نشیب‌های متعدد، به شکل امروزی‌اش در آمده است. دانشجویان و پژوهشگران فرانسوی و غیرفرانسوی متعددی این دانشگاه را برای تحصیل و پژوهش انتخاب می‌کنند، چرا که در آن، دوره‌های آموزشی جامعی برگزار می‌شود و همچنین، منابع بسیاری زیادی برای مطالعه و پژوهش در این دانشگاه فراهم است.

مشاوره رایگان برای تحصیل در این دانشگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا